Tento vnitřní řád upravuje podmínky možnosti stravování ve školní jídelně, která je příspěvkovou organizací.
Ve školní jídelně je zajištěno stravování žáků za zvýhodněných podmínek v době pobytu ve škole a školském zařízení. Umožňuje také stravování vlastních zaměstnanců a dále poskytuje stravovací služby pro zaměstnance škol a školských zařízení a další osoby (dále jen cizí strávníci) za úplatu.
Tento řád je vydán v souladu s § 30 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním , vyšším odborném a jiném vzdělávání v platném znění za účelem zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a žáků při školním stravování. Školní stravování je poskytováno v souladu s těmito právními předpisy : Zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), Zákonem č. 258/2000 SB., o ochraně veřejného zdraví, Vyhláškou č. 107/2005 Sb., o školním stravování, Vyhláškou č. 602/2006 SB., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, Vyhláškou č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě v příspěvkových organizací zřízeních ÚSC
Školní jídelna provozuje hospodářskou (doplňkovou) činnost.
Organizace provozu stravování
Doba výdeje pokrmů
- obědy pro žáky od 12,00 hod. do 14,45 hod.
- cizí strávníci od 10,45 hod. do 12,00 hod.
Ceny stravného od 2.9.2024
- žáci (7-10 let): 30,36 Kč (finanční normativ)+ 3,64 DPH = 34,- Kč / záloha 700,- Kč
- žáci (11-14 let): 32,15 Kč (finanční normativ)+ 3,85 DPH = 36,- Kč/ záloha 700,- Kč
- žáci (15 let a více): 33,93 Kč (finanční normativ)+ 4,07 DPH = 38,– Kč/ záloha 700,- Kč
- Dospělí – cizí – oběd : 41,53 Kč (potraviny)+ 47,76 Kč (režie)+ 10,71 DPH = 100,-
Způsob placení stravného
- převodem – na nástěnce zjistit částku k zaplacení a složit částku na účet jídelny : č. ú. 637431/0100
- fakturou – pouze pro organizace, po vystavení faktury – zpětně – 1. den v měsíci bude vystavena faktura na obědy za předchozí měsíc – zaplatit v termínu splatnosti
- hotově – cizí strávníci a důchodci – ve dvou dnech v měsíci – výjimečnou platbu – hotově – během měsíce povolí ředitelka školní jídelny
- Termíny placení
- převodem – k 20. v měsíci předem
- hotově v pokladně jídelny
Přihlašování a odhlašování stravy v daném termínu
- osobně – v kanceláři účetní ŠJ
- telefonicky – 412 531590, 775636817
- sami – přes objednací terminál ve školní jídelně nebo přes www.strava.cz
- odhlášky se provádí v kanceláři školní jídelny osobně, telefonicky na tel. čísle 412531590 nebo 775636817 den předem do 14,00 hodin nebo elektronicky na www.strava.cz
Strávník je přihlášen ke stravě dle přihlášky ke stravování, kterou je povinen vyplnit strávník na každý nový školní rok. Jakoukoliv změnu (ukončení stravování, odchod ze školy, změna stravovacích dní apod.) je strávník povinen včas nahlásit ředitelce ŠJ nebo účetní ŠJ. Pokud si strávník neodhlásí stravu včas, nemá nárok na náhradu.
První den nepřítomnosti ve škole má žák nárok odebrat si svůj přihlášený dotovaný oběd do jídlonosiče. Další dny nepřítomnosti ve škole je povinen si stravu odhlásit. Pokud si oběd neodhlásí, je možno oběd vyzvednout do jídlonosiče za plnou cenu oběda 100,- Kč.
Školní jídelna je vybavena bezstravenkovým systémem.
Strávníci používají stravovací čip nebo děčínskou kartu, který je nutné zakoupit u účetní p. Hamplové v kanceláři ŠJ.
Stravovací čip slouží
- k objednávání obědů
- k odhlašování obědů
- k výdeji stravy
Ztráta nebo zapomenutí čipu (karty)
- pokud strávník zapomene čip (kartu), bude mu výjimečně vydán na týž den náhradní lístek v kanceláři účetní ŠJ.
- pokud strávník ztratí čip (kartu), je povinen ztrátu nahlásit v kanceláři školní jídelny z důvodu zablokování stravovacího čipu proti zneužití. Strávník si pak musí stravovací čip (kartu) zakoupit nový.
Úřední hodiny účetní ŠJ
- po – pá od 7,30 hod. do 8,00 hod.
- po – pá od 11,00 hod. do 14,15 hod.
Vlastní organizace provozu:
- v jídelně je možnost odložení tašek a svršků na věšáky a lavičky k tomu určené
- při vstupu do jídelny se strávník zařadí v pořadí, v jakém přišel
- každý strávník si vezme tác
- u výdejního okénka strávník stravovací čip přiloží k výdejnímu terminálu, kuchařka mu nalije polévku a zároveň mu vydá stravu
- příbor si strávník vezme ze zásobníku u výdejního pultu
- strávník má možnost si přidat stravu – polévku, přílohy, omáčky
- po konzumaci oběda si strávník zkontroluje čistotu svého místa a zasune židli
- po konzumaci oběda odnese strávník použité nádobí do okénka k mycí lince, kde si roztřídí použité nádobí
- ŠJ (kuchyň) zodpovídá za vydaný oběd pouze při předání u výdejního okénka (množství podávaného pokrmu, vzhled podávaného pokrmu atd.). Na případné připomínky je nutné upozornit okamžitě při převzetí oběda
Znečistí-li strávník stůl, židli nebo podlahu, oznámí to dohledu.
Výdej obědů mimo školní jídelnu (cizí strávníci): výdej pouze do hygienicky čistých jídlonosičů, zákaz výdeje do skleněných nádob. Pokud nebudou nádoby hygienicky čisté, nebude oběd do těchto nádob vydán. Pouze na talíř ve ŠJ.
Zákaz odnášení kuchyňského nádobí a zařízení mimo prostor školní jídelny.
Jídelní lístek je umístěn ve vestibulu jídelny a u výdejního okénka, dále pak na internetových stránkách školní jídelny.
Strávníci jsou povinni chovat se při stravování ohleduplně, v souladu s hygienickými a společenskými pravidly při stolování.
Strávníci jsou povinni řídit se pokyny ředitelky školní jídelny, vedoucí kuchařky, příp. dohledu.
Technické nebo hygienické závady hlásí strávník ředitelce školní jídelny nebo kterékoliv pracovnici ŠJ.
Mimořádný úklid jídelny během výdej doby zajišťuje dohled.
Problémy nebo své připomínky k provozu školní jídelny strávník hlásí ředitelce ŠJ. Úraz, nevolnost apod. hlásí strávníci ředitelce ŠJ, pracovnicím ŠJ nebo dozorujícímu.
Tento provozní řád je umístěn v jídelně a ve vestibulu budovy.
- Ve školní jídelně se mohou stravovat cizí strávníci za předpokladu dodržování předepsaných zásad
- Ke stravování je nutno se přihlásit nejpozději 24 hodin před započetím stravování
- Výdej stravy je pouze proti platné stravovací kartě či čipu
- Příspěvky na stravování jsou hrazeny pro děti a dospělé bezhotovostně předem, pro cizí strávníky a důchodce vždy dva dny v měsíci hotově, v termínech určených ředitelkou ŠJ
- Za neodebranou nebo včas neodhlášenou stravu (24 hodin předem) se finanční ani věcná náhrada neposkytuje
- Strava se vydává v hodinách určených k výdeji. Tyto jsou viditelně uvedené na místě obvyklém ve ŠJ
- Strava pro strávníky škol se nevydává mimo školní jídelnu. Výjimku povolí ředitelka ŠJ ve zvlášť odůvodněných případech při splnění požadavků v oblasti ochrany veřejného zdraví.
- Obědy pro cizí strávníky je možné konzumovat na místě v jídelně nebo si je odnést domů v jídlonosičích
- Strávníkovi nevzniká nárok na přídavek stravy
- Dozory jsou prováděny zaměstnanci školní jídelny – na jídelně a ve vestibulu. Tyto dozory zodpovídají za pořádek na jídelně v době výdeje obědů
- Doporučuji nosit cenné věci (peníze, mobil. telefony, diáře, klíče…) při vstupu do jídelny při sobě a nenechávat je uloženy na věšáku v jídelně.
- Pokud dojde k neslušnému chování a ničení majetku ve ŠJ, má ředitelka ŠJ právo kázeňským opatřením, strávníka vyloučit ze stravování
- Ředitelka ŠJ má právo změnit jídelní lístek – dle možností dodávky surovin
- Strávníky z družiny doprovází doprovod p. vychovatelek.
- Pokud se strávníkovi nezdá správná teplota podávaného oběda, nahlásí stížnost vedoucí kuchařce
- § 122, odst. 4, „Školní stravování se řídí výživovými normami“
- Nárok na dotovaný oběd mají pouze děti v době vyučování – podle § 117 odst. 1.písm.b) a c)
- Děti nemají nárok na dotovaný oběd jsou-li o prázdninách v družině, při ředitelském volnu a nebo v době nemoci.
- Pro odkládání soukromých věcí (např. oblečení, tašky do školy…) slouží věšáky ve školní jídelně. Mimo tento prostor školní jídelna za soukromé věci neručí.
- Ve školní jídelně Jungmannova 640/3,Děčín IV, je zavedený bezstravenkový identifikační systém objednávání, přihlašování a odhlašování stravy. Strava se vydává pouze na základě použití bezkontaktního čipu a Děčínské karty. Bezkontaktní čip na výdej stravy se přenechává strávníkovi ( klientovi ) jídelny do bezúplatného užívání formou výpůjčky a to na dobu od předání předmětu výpůjčky do 30.6. běžného kalendářního roku s tím, že se výpůjčka automaticky prodlužuje o další rok v případě, že strávník ( klient ) jídelny bude nadále využívat stravovacích služeb školní jídelny.
- Za bezkontaktní čip na výdej stravy je vybírána kauce ve výši 115,– Kč za účelem úhrady případných nároků ( škody ) školní jídelny vzniklé poškozením, nevrácením nebo ztrátou svěřené optické karty či bezkontaktního čipu na výdej stravy. Pro případ, že ke dni zániku výpůjčky nebude optická karta či bezkontaktní čip na výdej stravy vrácen nebo bude vrácen v poškozeném stavu, se sjednává smluvní pokuta ve výši 115,– Kč za bezkontaktní čip započitatelná na složenou kauci. Zánikem výpůjčky se rozumí uplynutí doby výpůjčky, den vrácení předmětu výpůjčky, či den následující po uplynutí šesti měsíců od posledního použití optické karty nebo bezkontaktního čipu na výdej stravy. Optickou kartu či bezkontaktní čip lze vrátit do jednoho měsíce po ukončení školní docházky. Rozumí se tím ukončení 9. třídy a studium na střední škole.
- Děčínská karta, kterou je možno si zakoupit i ve školní jídelně v hodnotě 89,– Kč. Není nutné si vždy Děčínskou kartu kupovat, stravovací čip bude i nadále platit. Pokud strávník začne používat děčínskou kartu, musí neporušený stravovací čip vrátit a bude mu vrácena kauce. Současně ve školní jídelně mohou strávníci použít jak stravovací čip nebo Děčínskou kartu, cílem města je, aby všichni strávníci používali v budoucnu ve školní jídelně Děčínskou kartu.
- V případě, že provoz školní jídelny bude ukončen dne 30.6. a v měsíci červenci nebude školní jídelna zajišťovat stravování, nebudou odhlašovány obědy zakoupené na poslední dva dny školního roku, a to z důvodu nakoupených zásob potravin ( maso, zelenina, ovoce ). O této podmínce jsou strávníci informováni předem v měsíci červnu prostřednictvím vedení školy.
- Přeplatky za odhlášené obědy na základě požadavku strávníka je možné převést během školního roku na další měsíc nebo vyplatit zpět plátci v hotovosti. Nevyzvednuté přeplatky během školního roku se musí vrátit v měsíci červenci, dle uzávěrky k 30.6.
- Kdo se nestravuje ve školní jídelně, nemá přístup do prostor jídelny. Rodiče stravujících se dětí, mají možnost počkat na své děti ve vestibulu školní jídelny (výjimku povolí ředitelka školní jídelny – např. doprovod hendikepovaného strávníka)
- Zákaz nošení do prostor budovy školní jídelny jakékoliv zbraně (řezné předměty, střelné zbraně, bodné předměty)
S vnitřním řádem školní jídelny jsou strávníci, v případě nezletilých žáků jejich zákonní zástupci, seznámeni zveřejněním řádu na nástěnce školní jídelny, na výdejních místech a na webových stránkách školní jídelny. Seznámeni s vnitřním řádem prokazatelně stvrzují podpisem na přihlášce ke školnímu stravování.
Stráníci jsou povinni se řídit pokyny uvedenými v tomto „Vnitřním řádu školní jídelny“, dále pokynu ředitelky školní jídelny a příslušného dozoru.
Jídelna je otevřena: 10,45 – 14,45 hodin
Děčín, dne 5.9.2024
Ředitelka školní jídelny:
Drescherová Eva